"Op Kindcentrum Het Timpaan vindt ieder talent zijn plek!"
- werken aan een doorgaande lijn in de ontwikkeling voor kinderen van 0 tot 12 jaar in opvang, ontwikkeling en onderwijs;
- het bieden van een veilig schoolklimaat waarbinnen ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen en de kans krijgt om nieuwe talenten te ontdekken en te ontplooien;
- zorgdragen voor een passend aanbod voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften, zodat alle kinderen onderwijs zo nabij mogelijk kunnen volgen;
- samenwerken met organisaties in de nabije omgeving die een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling en ontplooiing van onze kinderen;
- het bieden van eigentijds onderwijs waarbij vaardigheden van de kinderen ontwikkeld worden die nodig zijn in de 21ste eeuw;
- kinderen uitdagen om ondernemend, betrokken en nieuwsgierig te zijn bij hun leerproces;
- school en ouders delen informatie in het belang van het kind en zoeken samen naar nieuwe informatie om het kind verder te begeleiding in de ontwikkeling, opvoeding en het onderwijs.
- het van en met elkaar leren;
- het scheppen van gelijke ontwikkelingskansen en het preventief werken aan ontwikkelingsachterstanden in een veilige omgeving;
- het bieden van ondersteuning aan kinderen met specifieke ontwikkelingsbehoeften in opvang en onderwijs;
- de brede talentontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar, d.m.v. een breed aanbod aan cognitieve, motorische, sportieve, sociale en culturele activiteiten binnen diverse vak-vormingsgebieden;
- een doorgaande lijn in opvang, onderwijs en ontwikkeling;
- het aanbieden van samenhangende activiteiten voor kinderen van 0 tot 12 jaar;
- het bieden van flexibele arrangementen voor opvang naast onderwijs;
- het versterken van ontwikkeling en ontplooiing van kinderen van 0 tot 12 jaar door samenwerking met nabije organisaties.
- een heldere organisatiestructuur met taken en verantwoordelijkheden voor iedereen;
- een gezamenlijke visie op het pedagogisch klimaat binnen het IKC Het Timpaan;
- een verbinding leggen tussen binnen- en buitenschools leren, met een aanbod op het gebied van naschoolse activiteiten;
- dat professionals, ouders en kinderen participeren in de ontwikkeling van het IKC;
- een efficiënte inzet van tijd, ruimte en geld binnen het IKC;
- de aanwezigheid van een beleidsplan met betrekking tot het gebruik van een multifunctionele accommodatie;
- een naar buiten gericht blikveld met oog voor maatschappelijke ontwikkelingen, de buurt en invloeden van buitenaf;
- een aanbod van activiteiten dat zoveel mogelijk structureel is, systematisch wordt geëvalueerd en overzichtelijk is voor betrokkenen.